راه کارهای تسکین کمر درد

وقتی درد کمر دارید ، خوابیدن سخت است. این می تواند یک روند بدی باشد زیرا وقتی خواب کافی ندارید ، کمردرد ممکن است بدتر شود. وضعیت نامناسب خواب نیز می تواند درد کمر را تشدید کند. سعی کنید دراز بکشید. یک بالش را بین زانوها قرار دهید تا ستون فقرات در حالت خنثی قرار بگیرد و کرنش را بر روی پشت خود تسکین دهد. اگر به پشت خود نیاز دارید بخوابید ، یک بالش را زیر زانو بکشید. حتما روی یک تشک کاملاً راحت بخوابید زیرا تشک خوب و کاملا طبی می تواند تاثیر مهمی در خواب, استراحت و ستون فقرات شما داشته باشد.

کمر درد و تسکین

یکی از چیزهایی که درد کمر را تشدید می کند استفاده از صندلی ها نامناسب و غیر استاندارد می باشد ، به خصوص اگر برای مدت طولانی بنشینید. باید طوری بروی صندلی بنشینید که ستون فقرات شما صاف باشد و تخت هیچ شرایطی زاویه دار و خمیده نباشد، شانه های خود را شل کنید تا بدن در پشت صندلی خود پشتیبانی شود. سعی کنید یک بالش یا یک حوله نرم و راحت را بین کمر و صندلی خود قرار دهید. پاهایتان را روی زمین صاف نگه دارید و به طوری که وقتی پای شما بروی زمین قرار میگیرد زاویه 90 درجه داشته باشد.

کمر درد و تسکین

دو نوع تسکین دهنده ضد درد وجود دارد که اغلب به کمردرد کمک می کنند: داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) و استامینوفن. هر دو عوارض جانبی دارند و بعضی از افراد ممکن است نتوانند آنها را مصرف کنند. پیش از مصرف داروهای تسکین دهنده درد با پزشک خود مشورت کنید. و برای حل مشکل درد خود به تنهایی از داروها انتظار نداشته باشید. مطالعات نشان می دهد که شما به بیش از یک نوع درمان نیاز دارید و برای تسکین آن بهتر از عواملی غیر از دارو در مراحل اولیه استفاده شود.

کمر درد و تسکین

برخی از افراد ممکن است برای کمک به درد به NSAID های داروی ضد مقاومت دارویی یا داروهای افیونی نیاز داشته باشند. در صورت مصرف هرگونه داروی دیگر از جمله داروهای بدون نسخه - برای جلوگیری از مصرف بیش از حد در برخی از ترکیبات فعال مهم است که با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. پزشک شما همچنین ممکن است برای تسکین اسپاسم دردناک عضلات ، داروهای شل کننده عضلانی را تجویز کند که این امر هم ممکن است عوارض جانبی بدی برای شما داشته باشد در هر صورت استفاده از دارو در مراحل اولیه درمان به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتر است راها کارهای بی خطر تست شود.

کمر درد و تسکین

ممکن است سابقه افسردگی نداشته باشید ،ولی پزشک ممکن است داروهای ضد افسردگی را به عنوان بخشی از درمان کمردرد مزمن توصیه کند. هنوز مشخص نیست که چگونه داروهای ضد افسردگی به تسکین دردهای مزمن کمک می کنند. اعتقاد بر این است که تأثیر داروهای ضد افسردگی در پیام رسانهای شیمیایی ممکن است سیگنالهای درد در بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

کمر درد و تسکین

یکی از عواملی که می تواند در مراحل اولیه تسکین کمر درد موثر واقع شود فیزیوتراپی است ,فیزیوتراپی ها می توانند نحوه نشستن ، ایستادن و حرکت را به شما یاد دهند که ستون فقرات را در تراز صحیح نگه داشته و تشدید کمر در پشت شما را کاهش دهد. آنها همچنین می توانند تمرینات تخصصی را به شما یاد دهند که عضلات اصلی تقویت کننده کمر شما هستند. هسته قوی یکی از بهترین راه های جلوگیری از کمردرد در آینده است. مطالعات نشان می دهد که وقتی قدرت ، انعطاف پذیری و استقامت خود را افزایش می دهید ، کمردرد کاهش می یابد اما به زمان نیاز دارد. حتی یکی از موثر ترین عوامل ورزش بدن سازی است که می تواند در کنار یک مربی خوب با حرکات اصولی ماهیچه های کمر خود را تقویت کنید.

کمر درد و فیزیوتراپی

پزشکان در مراحل اول برای کمردرد,استراحت در بستر تجویز می کنند ولی بسیاری از بیمارن و مراجعه کنندگان به دکتر با کمال بی توجهی مسائل ابتدایی را زیر پا می گذارند و به روند کار خود ادامه می دهند که این می تواند باعث تشدید کمر درد شود,این موضوع همچنین می تواند درد کمر را بدتر کند و منجر به عوارض دیگری شود. اگر بیش از یک یا دو روز استراحت نکنیدمی توانید نتیجه خیلی بدی در بدن خود و همچنین فشار به نواحی حساس از جمله کمر را به راحتی حس کنید. مشخص شده است که ورزش یکی از موثرترین راه های تسکین سریع دردهای کمر است. شنا ، پیاده روی یا یوگا را امتحان کنید.

کمر درد و ورزش

استفاده منظم از یخ به مناطق دردناک در پشت شما ممکن است به کاهش درد و التهاب ناشی از آسیب منجر شود. این کار را چندین بار در روز و هر بار تا 20 دقیقه انجام دهید. بسته یخ را در یک حوله نازک بپیچانید تا از پوست خود محافظت کنید. بعد از گذشت چند روز ،می توانید روند بهبود و تسکین را ب خوبی حس کنید. برای کمک به آرامش عضلات و افزایش جریان خون به ناحیه آسیب دیده ، از پد گرمکن یا گرم استفاده کنید. همچنین می توانید حمام گرم را امتحان کنید تا به آرامش کمک کند. برای جلوگیری از سوختگی و آسیب دیدگی بافت ، هرگز روی یک پد گرمکن نخوابید.

کمر درد و تسکین

تحقیقات در مورد برخی از درمان های تحریک کننده اعصاب برای کاهش درد مزمن کمر انجام شده است. در صورت عدم تسکین با مراقبت های محافظه کارانه ، پزشک ممکن است در صورت اضافه کردن طب سوزنی به برنامه درمانی خود فکر کند. روش دیگری که پزشک ممکن است شما پیشنهاد کند تحریک عصب الکتریکی از راه پوست (TENS) است که در طی آن پالسهای الکتریکی خفیف به اعصاب تحویل داده می شوند تا سیگنال های درد ورودی را مسدود کنند و روی بسیاری از افراد جواب مثبت داده است و کمر درد را تسکین بخشیده است.

کمر درد و تسکین

یکی از عواملی که پزشکان توصیه می کنند و تاثیر مثبتی در فرایند تسکین کمر درد داشته, بیوفیدبک است. بیوفیدبک یک روش درمان رفتاری است که توسط پزشکان و روان‌پزشکان برای کمک به افراد برای کاهش علائم مشکلات خود از طریق یادگیری نحوه کنترل بر عملکرد بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب از طریق این روش به فرد درباره نحوه استفاده از قدرت ذهن برای کنترل واکنش‌های روانی بدن که با شرایط و علائم مختلف همراه بوده و یا می‌تواند باعث تشدید مشکلات بیمار شود، آموزش مناسب داده خواهد شد. برای مثال، در صورتی که شما از تشویش و نگرانی رنج می‌برید، بیوفیدبک می‌تواند به شما نحوه ریلکس کردن عضلات، کاهش تعداد دفعات تنفس، و نیز کاهش ضربان قلب را آموزش دهد تا به این ترتیب بتوانید در هنگام مواجه شدن با این شرایط احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، در صورتی که دچار مشکل درد مزمن عضلات هستید، یادگیری نحوه ریلکس کردن و رفع گرفتگی عضلات از طریق بیوفیدبک می‌تواند به کاهش درد و ناراحتی شما کمک موثر نماید. الکترومیوگرافی می‌تواند اطلاعات مناسب را درباره گرفتگی عضلات در اختیار فرد قرار دهد. به همین دلیل از این روش به‌طور مکرر برای افرادی استفاده می‌شود که از تشویش، سر درد، درد در ناحیه کمر و گردن، و نیز بی‌اختیاری دفع رنج می‌برند. این روش همچنین می‌تواند در بازیابی و ترمیم عضلات آسیب دیده به خاطر شرایط مختلف نقش موثر داشته باشد.

کمر درد و بیوفیدبک

پزشک ممکن است یک تزریق ستون فقرات را برای کاهش درد کمر شما توصیه کند. انواع مختلفی از تزریق وجود دارد که پزشکان متخصص در زمینه تسکین درد ممکن است از آن استفاده کنند. به عنوان مثال ، تزریق کورتیکواستروئید می تواند به تسکین التهاب ناشی از درد کمک کند. بسته به نوع تزریق ، پزشک ممکن است تعداد دزهای شما را در سال محدود کند تا از عوارض جانبی احتمالی خودداری شود. در این روش ماده‌ی استروئیدی، مستقیما در فضای اپیدورال در ستون فقرات تزریق می‌شود. در برخی موارد، ترکیب دیگری (بیحسی موضعی یا حتی ماده‌ی سالین معمولی) در اطراف محل مورد نظر نیز تزریق می‌شوند تا مواد التهاب‌زا که در این ناحیه تجمع پیدا کرده‌اند، از این ناحیه دور شده و کنار زده شوند.

کمر درد و تزریق ستون فقرات