اهمیت و نقش بیوتین در بدن

person ارسال شده توسط: ح.د list در: مطالب پزشکی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 278

بیوتین یا Biotin

بیوتین جزء ضروری ترین آنزیم ها است و ازطریق کمک به افزودن و برداشتن CO2 از ترکیبات فعال و برداشتن NH2 از اسیدهای آمینه  در سنتز و تجزیه اسیدهای چرب و اسید آمینه ها شرکن دارد.

ماموریت B7 یا بیوتین

بیوتین یا ویتامین ب۷ (بیوتین) یک ویتامین B کمپلکس است٬ و از این رو می تواند نقشی کلیدی در ریزش مو و جلوگیری از آن با استفاده از رویکردی طبیعی ایفا کند. بیوتین یک کوآنزیم است که در متابولیسم اسیدهای چرب، کربوهیدرات‌ها و اسیدهای آمینه، و همچنین سنتز ویتامین‌های ب۶ و ب۱۲ نقش دارد.البته این ویتامین محلول در آب با نام ویتامین اِچ نیز شناخته می‌شود

منابع
جگر، قارچ ، بادام زمینی و بادام ، مخمر ، شیر ، گوشت ، زرده تخم مرغ ، بیشتر سبزیجات ، موز ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی، هندوانه ، توت فرنگی. علاوه بر مواد غذایی ذکر شده، باکتریهای روده نیز می توانند به مقدار قابل ملاحظه ای بیوتین تامین کنند. 

عوارض کمبود
از آنجایی که می توان بیوتین را از بسیاری غذاها و متابولیسم میکروبی روده به دست اورد ، کمبود ساده بیوتین در جانوران نادر است.
کمبود بیوتین با خوردن سفیده تخم مرغ خام ، یا جزء فعال آن (که یک پروتئین اتصالی به بیوتین به نام آویدین که در برابر گرما ناپایدار است) بوجود می آید. آویدین جذب بیوتین را مختل می کند و منجر به علائمی چون درماتیت سبورئیک، ریزش مو و فلج می شود. اختلال جذب بیوتین می تواند در بیماریهای دستگاه گوارش مانند بیماری التهابی روده (IBD) یا منجر به فقدان ترشح اسید معده شود.
موارد معدودی از کمبود بیوتین در بیمارانی که تغذیه وریدی ناکامل داشتند ودر شیرخوارانی که شیر مادرانشان حاوی مقادیر بسیار پائین ویتامین بوده است، دیده شده است. علائم شامل درماتیت ، گلوسیت ، بی اشتهایی ، تهوع ، افسردگی، کبد چرب و هایپر کلسترولمی می باشد.

عوارض مصرف بیش از حد
بیوتین اثر سمی شناخته شده ای حتی در مقادیر بسیار بالا ندارد.

نظرات

بدون نظر در این زمان!

نظرتان را بگذارید